Om te weten hoe het met je spijsvertering gaat hoef je alleen maar even 'achterom' te kijken.

Door de ontlasting te bekijken, kan je ontdekken of je spijsvertering goed is. Als je ontlasting type 4 is, een gladde sigaarvorm, dan is je spijsvertering goed. Afhankelijk van het type ontlasting dat je hebt, kan je onderzoeken waar je spijsvertering nog niet zo goed is. Je kan je lichaam op heel veel manieren helpen zichzelf te herstellen. 

Je kan je spijsvertering beïnvloeden met:
-Echte voeding, dus onbewerkt
-Kauwen, kauw je eten tot het fijngemalen is
-Beweging, wandel of fiets elke dag een half uur
-Water drinken alsof je bij de beek bent en daar de rest van de dag niet meer komt
-Vetten, bespreken je eten met goede olijfolie, kook in kokosolie of roomboter en eet voldoende vis
-Nuchter bewegen, dus voor de maaltijd
-Weinig frequent eten, 2 of 3 maaltijden per dag en verder niet
-Geniet van je eten, jummie
-Eet rustig, wees rustig, adem goed en voel met je hart
-Luister naar je lichaam, eet bewust
-Het oog wil ook wat, maak je maaltijd mooi
-Liefde gaat door de maag, kook voor elkaar
-Samen eten is heel goed voor de spijsvertering

Wil je meer weten over je spijsvertering?

De Cursus IK BEN Gezond is ingepland. Er is nog plek. Je leert in twee ochtenden over je spijsvertering, nutriënten, bewegen en ademhalen en herkennen en oplossen van klachten. Ik wil graag met je aan de slag om je spijsvertering te verbeteren. 


Aanvraag voedingsadvies (gratis)